Слюсар з ремонту рухомого складу. Помічник машиніста тепловоза. Помічник машиніста електровоза.
Слюсар з ремонту рухомого складу -
https://www.youtube.com/watch?v=WJhaeVsVuqM
https://www.youtube.com/watch?v=5dzS3Mp8DCU
Якщо вас приваблюють робочі професії, то вам слід звернути увагу на професію слюсаря з ремонту рухомого складу. Дана спеціальність привабить молодих людей, що захоплюються технічними дисциплінами.
Слюсар з ремонту рухомого складу
Код: 7233
Загальна характеристика професії «СЛЮСАР З РЕМОНТУ РУХОМОГО СКЛАДУ»
Слюсар з ремонту рухомого складу займається обслуговуванням вантажних вагонів, електропоїздів, пасажирських вагонів, електровозів, тепловозів, поїздів метрополітену, тролейбусів, трамваїв. Професія слюсаря з ремонту рухомого складу – одна з найважливіших на залізничному транспорті. Велика відповідальність лягає на плечі слюсарів при технічному обслуговуванні та ремонті локомотивів. Від якості їх роботи залежить життя та безпека пасажирів у дорозі.
Слюсар з ремонту рухомого складу ремонтує та виготовляє деталі, розбирає допоміжні частини об'єкту рухомого складу, який ремонтує, в умовах тугої і ковзної посадок деталей. Монтує та демонтує окремі прилади пневматичної системи. З'єднує вузли з додержанням розмірів та їх взаєморозташування у разі рухомої посадки зі шплінтовим кріпленням. Слюсар перевіряє дію пневматичного устаткування під тиском стиснутого повітря. Регулює та випробовує окремі механізми.
Слюсар з ремонту рухомого складу повинен знати: будову, призначення і взаємодію основних вузлів об'єктів рухомого складу, які ремонтує; будову універсальних і спеціальних пристроїв і середньої складності контрольно-вимірювального інструменту; основні властивості матеріалів, які обробляє; допуски і посадки, квалітети (класи точності) та параметри шорсткості (класи чистоти оброблення); види з'єднань деталей і вузлів; технічні умови на регулювання і випробування механізмів.
Перспективи: З кожним роком парк рухомого складу поповнюється новими локомотивами, вагонами і для їх технічного обслуговування та ремонту потрібні кваліфіковані працівники. Професія слюсаря з ремонту рухомого складу також є базовою для подальшої підготовки помічника машиніста.
Плюси і мінуси професії
Робота на залізниці пов’язана з високим рівнем відповідальності. Відповідно, ті люди, які залучені до даного виду діяльності, повинні володіти відповідним рівнем освітньої підготовки, великим обсягом теоретичних знань, а також практичних умінь. Найважливішою фігурою на залізниці є слюсар з ремонту рухомого складу, так як він займається обслуговуванням різного транспорту, необхідного для перевезення вантажів і пасажирів. У ході виконання своїх робочих завдань працівник визначає наявність дефектів і несправностей, а також здійснює профілактичну роботу та регулювання.
До плюсів професії можна віднести:
- актуальність і затребуваність;
- високий заробіток.
До недоліків:
- велику відповідальність;
- складні умови праці.
Перш ніж ви вирішите отримати таку професію, дуже важливо вивчити всі «за» і «проти», щоб в подальшому не пошкодувати про свій вибір.
Вимоги до працівників
Слюсар з ремонту рухомого складу – це людина, яка виконує дуже важливу роботу. Саме тому до ремонтникам з боку роботодавців висуваються підвищені вимоги.
Особисті якості
В роботі слюсаря пересувного складу важливу роль відіграють не тільки професійні вміння і навички, але також і особистісні характеристики спеціаліста. Для того щоб людина могла якісно виконувати свої робочі завдання, у нього повинні бути:
- хороша фізична підготовка;
- витривалість;
- гарний зір;
- розвинена пам’ять;
- аналітичний склад розуму;
- схильність до логічного мислення;
- розвинена уява;
- увага до деталей і т. д.
Професія "Помічник машиніста тепловоза" - затребувана на підприємствах "Укрзалізниці" та під`їзних коліях підприємств України.
Однією з почесних професій здавен є професія помічника машиніста тепловоза. Тепловози - це локомотиви, які виконують маневрові роботи на вантажних станціях, перевезення пасажирів та вантажів на неелектрифікованих дільницях залізниці, доставку вантажів на під`їзних коліях заводів, фабрик, шахт.
Помічник машиніста тепловоза не тільки допомагає машиністу вести тепловоз, а й приймає участь при контрольно-технічному огляді тепловозу, підготовлює його до руху. Він слідкує за технічним станом вузлів і агрегатів тепловозу, контролює стан приборів під час маневрів. В поїзному режимі між станціями слідкує за світлофором та по рації виконує команди складача потягу. Він добре знає ділянки руху, слідкує за станом колій. На зупинках здійснює технічне обслуговування локомотива. Після закінчення зміни готує тепловоз до здачі змінній бригаді безпосередньо на станційній колії. Помічнику машиніста тепловоза необхідні глибокі професійні знання з влаштування, технічних характеристик різних типів тепловозів, призначення робочого та контрольно-вимірювального інструмента і пристосувань тощо.
Кваліфікаційна характеристика професії "Помічник машиніста тепловоза"
Завдання та обов'язки. Керує тепловозом. Готує тепловоз до роботи, перевіряє дію вузлів, механізмів, електричної та пневматичної схем тепловоза. Контролює роботу тепловоза, основних його частин і механізмів під час руху поїзда. Здійснює прийом та здачу тепловоза з дотриманням чинних вимог. Забезпечує безпеку руху та виконання графіку руху поїздів і плану маневрової роботи. Не допускає ведення поїздів понад встановлені вагові норми для даної дільниці, перевантаження вузлів та агрегатів тепловоза, порушень плавності ведення. Контролює роботу приладів безпеки, вузлів та агрегатів тепловоза й перевіряє їх технічний та протипожежний стан. Дотримується періодичності контролю за роботою машин, механізмів та агрегатів тепловоза на шляху прямування. Вживає заходів щодо економної витрати паливно-енергетичних ресурсів та матеріалів. Утримує в справному стані інвентар, інструмент, сигнальне приладдя та індивідуальні засоби захисту. Бере участь у підготовці локомотива до комісійного огляду.
Повинен знати: будову тепловоза; його обладнання та правила експлуатації; принципи роботи вузлів, електронних блоків тепловоза; види технічного обслуговування та ремонту тепловоза, його обсяги, технологію основних ремонтних робіт; причини виникнення несправностей у роботі вузлів та механізмів тепловоза, способи їх запобігання та усунення; види і якість палива, мастильних матеріалів, що застосовуються, норми їх витрат; призначення та будову контрольно-вимірювальних приладів; правила, види та терміни технічного огляду, ремонту та освідчення вузлів, колісних пар локомотива; правила обслуговування гальм; основи електротехніки, радіотехніки, гідравліки, механіки пневматики, комп'ютерної техніки; Правила технічної експлуатації залізниць України; Інструкцію з сигналізації на залізницях України; Інструкцію з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України.
Кваліфікаційні вимоги
Помічник машиніста: професійно-технічна освіта без вимог до стажу роботи або повна загальна середня освіта та курсова професійна підготовка з відривом від виробництва і стаж роботи за професією слюсаря з ремонту рухомого складу 3 розряду – не менше 1 року.
Вимоги до освітнього, освітньо-кваліфікаційного рівнів, кваліфікації осіб, які навчатимуться за кваліфікацією: помічник машиніста тепловоза
При вступі на навчання у професійно-технічний навчальний заклад
Повна або базова загальна середня освіта.
При вступі на навчання за індивідуальною чи курсовою професійною підготовкою з відривом від виробництва
Повна загальна середня освіта і стаж роботи за професією Слюсар з ремонту рухомого складу 3-го розряду – не менше 1 року.
Після закінчення навчання
Повна загальна середня освіта, професійна (професійно-технічна) освіта або професійна підготовка та освітньо-кваліфікаційний рівень «кваліфікований робітник» за професією Машиніст тепловоза, кваліфікацією помічник машиніста тепловоза.
Сфера професійного використання випускника.
Залізничний транспорт
Специфічні вимоги.
Вік: після закінчення терміну навчання – не менше 18,5 років.
Стать: чоловіча
Медичні обмеження: Професія протипоказана особам з розсіяною увагою, поганим зором та слухом, хворобами опорно-рухового апарату, емоційно не стійким людям.
Професія "Помічник машиніста електровоза"
Прогрес невпинно рухається вперед, перетворюючи все навколо, і залізниця не стала винятком. За останні десятиліття було випущено досить-таки багато нових моделей поїздів, здатних працювати в напівавтоматичному режимі. Однак це не змінило того факту, що управляти потягом має двоє: машиніст і його помічник. Помічник машиніста електровоза забезпечує безпечний рух локомотивів на шляху прямування потяга, виконує доручення машиніста по догляду за локомотивом, контролює роботу пристроїв безпеки і радіозв'язку, при виявленні несправностей локомотива вживає необхідних заходів до якнайшвидшого їх усунення.
Кваліфікаційна характеристика професії "Помічник машиніста електровоза"
Кваліфікаційні вимоги
Повинен знати: призначення, будову та принцип дії вузлів, механізмів, електричних та пневматичних схем електровоза; його обладнання та правила експлуатації, причини виникнення несправностей у роботі вузлів та механізмів електровоза, способи їх запобігання та усунення; види і якість палива, мастильних матеріалів, що застосовуються, норми їх витрат; призначення та будову контрольно-вимірювальних приладів, правила, види та терміни технічного огляду, ремонту та освідчення вузлів, колісних пар електровоза; правила обслуговування гальм; основи електротехніки, радіотехніки, гідравліки, механіки, пневматики, комп’ютерної техніки; Правила технічної експлуатації залізниць України; Інструкцію з сигналізації на залізницях України; Інструкцію з руху поїздів та маневрової роботи на залізницях України; чинні інструкції, накази, розпорядження та інші нормативні акти Укрзалізниці; у разі виїзду на дільниці суміжних держав - нормативні документи залізниць цих держав; основи трудового законодавства; положення про робочий час і час відпочинку працівників залізничного транспорту; правила внутрішнього трудового розпорядку; нормативно-правові акти з охорони праці, виробничої санітарії, пожежної та екологічної безпеки.
Повинен уміти: допомагати машиністу електровоза керувати електровозом, підготувати електровоз до роботи, перевірити дію вузлів, механізмів, електричної та пневматичної схем електровоза. Контролювати роботу електровоза, основних його частин і механізмів під час руху поїзда. Здійснювати приймання та здавання електровоза з дотриманням чинних вимог. Під час водіння пасажирських поїздів допомагати машиністу електровоза забезпечувати встановлений нормами режим електроопалення та вентиляції вагонів. Забезпечувати безпеку руху з дотриманням чинних вимог Правил технічної експлуатації, інструкцій, наказів, вказівок та виконання графіку руху поїздів і плану маневрової роботи. Допомагати машиністу електровоза не допускати ведення поїздів понад встановлені вагові норми для даної дільниці, перевантаження вузлів та агрегатів локомотива, порушень плавності ведення, умов посадки та висадки пасажирів під час водіння пасажирських поїздів. Контролювати роботу приладів безпеки, вузлів та агрегатів електровоза, перевіряє їх технічний та протипожежний стан. Дотримуватися періодичності контролю за роботою машин, механізмів та агрегатів локомотива на шляху прямування. Вживати заходи щодо економної витрати паливно-енергетичних ресурсів та матеріалів. Утримувати в справному стані інвентар, інструмент, сигнальне приладдя та індивідуальні засоби захисту. Брати участь у підготовці локомотива до комісійного огляду.
Загально професійні вимоги
Повинен: раціонально та ефективно організовувати працю на робочому місці; додержуватись норм технологічного процесу; знати й виконувати вимоги нормативних актів про охорону праці і навколишнього середовища, додержуватися норм, методів і прийомів безпечного ведення робіт; використовувати в разі необхідності засоби попередження і усунення природних і непередбачених негативних явищ (пожежі, аварії, повені тощо); знати інформаційні технології.
Знати і додержуватися нормативних актів про охорону праці, виробничих (експлуатаційних) інструкцій, технологічних регламентів, а також мати відповідний документ, що засвідчує завершену та успішну спеціальну підготовку до виконання цих робіт та своєчасну перевірку знань з охорони праці.
Вимоги до освітнього, освітньо-кваліфікаційного рівнів, кваліфікації осіб, які навчатимуться за кваліфікацією: помічник машиніста електровоза.
Попередній освітньо-кваліфікаційний рівень –„Слюсар з ремонту рухомого складу” 3-го розряду:
- за умови продовження первинної професійної підготовки в професійно-технічних навчальних закладах другого та третього атестаційних рівнів без вимог до стажу роботи;
- за умови підвищення кваліфікації, стаж роботи за професією „Слюсар з ремонту рухомого складу” 3-го розряду не менше 1 року.
Сфера професійного використання випускника
Залізничний транспорт: експлуатація локомотивів.
Специфічні вимоги.
Вік: після закінчення терміну навчання – не менше 18 років.
Стать: чоловіча
Сайт групи № 1 "Залізничники":
https://sites.google.com/view/zaliznuchnuku/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0