A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Слов'янський багатопрофільний регіональний центр професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса

ВИХОВНА РОБОТА

    Організація виховної роботи у 2024-2025 навчальному році

(Витяг з Інформаційних матеріалів щодо організації виховного процесу в ЗП(ПТ)О у 2024/2025 навчальному році

Загальна соціокультурна ситуація, виклики щодо збереження цілісності й державності України, військова загроза, завдання консолідації суспільства, реформування системи освіти визначають нагальність підвищення уваги до виховного потенціалу освітнього середовища, а також до виховання базових соціальних цінностей суспільства, соціально значущих якостей особистості, її компетентності й готовності до вияву відповідальної громадянської позиції і патріотизму. Законом України "Про повну загальну середню освіту" (стаття 15) визначено, що виховний процес у закладах освіти є невід'ємною складовою освітнього процесу і має ґрунтуватися на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях Українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини громадянина тощо: http://surl.li/rwqkcm Законом України "Про основні засади державної політики у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності" визначено, що основними завданнями державної політики у сфері утвердження української національної та громадянської ідентичності є формування у громадян України, у тому числі молоді, активної громадянської позиції на основі поваги до прав людини, духовних цінностей українського народу, національної самобутності; оборонної свідомості та громадянської стійкості; патріотизму; поваги до державних символів, державної мови, суспільно-державних (національних) цінностей України, розуміння їх важливості для становлення держави; усунення впливу держави-агресора в інформаційній, освітній, культурній сферах України; поширення інформації про ветеранів війни, формування у суспільстві традицій вшанування пам’яті загиблих (померлих) ветеранів війни; формування готовності громадян до виконання конституційного обов’язку щодо захисту незалежності та територіальної цілісності України: http://surl.li/dfsjwm Патріотичне виховання здобувачів освіти стає пріоритетним напрямом в національній системі освіти. Стратегією національно-патріотичного виховання, затвердженою Указом Президента України від 18 травня 2019 р. № 286, визначено основні складові національно-патріотичного виховання: громадсько-патріотичне, військово-патріотичне та духовно-моральне виховання: http://surl.li/nmofvm Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 9 жовтня 2020 р. № 1233-р схвалено Концепцію Державної цільової соціальної програми національно-патріотичного виховання на період до 2025 року: http://surl.li/ftcvnq Організація освітнього процесу закладів освіти з національнопатріотичного виховання передбачає виховання всесторонньо розвиненої особистості, здатної творчо мислити, активно творити в духовній і матеріальній сферах, самостійно й колективно виконувати суспільно важливі завдання, адекватно реагувати на виклики сучасності, пов’язані з боротьбою українського народу за незалежність.

Система національно-патріотичного виховання: аналіз досягнень та шляхи модернізації у 2025 році (Андрій ДУБЯГА, завідувач відділу національного виховання, позашкільної та громадянсько-історичної освіти              Донецького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти) https://docs.google.com/presentation/d/18qpbFEdkNTPNUfA-65vJM7RzwUQpAwfI/edit?usp=sharing&ouid=112064302611966508912&rtpof=true&sd=true

 

Фото без опису

 

 

 

 

 

Фото без опису

Організація освітнього процесу з національнопатріотичного виховання передбачає виховання всесторонньо розвиненої особистості, здатної творчо мислити, активно творити в духовній і матеріальній сферах, самостійно й колективно виконувати суспільно важливі завдання, адекватно реагувати на виклики сучасності, пов’язані з боротьбою українського народу за незалежність. З метою посилення національно-патріотичного виховання здобувачів освіти постійно проводяться відповідні тематичні просвітницькі заходи, які передбачають увічнення пам’яті загиблих воїнів, формування розуміння кожним громадянином своєї ролі і місця в служінні Україні, особистої відповідальності, формування глибокої пошани і шанування символів, символіки і історичних святинь України.

При відзначенні національних свят та пам’ятних дат, зокрема Дня захисника та захисниці України, Дня Гідності і Свободи, Дня Збройних Сил України, Дня Соборності України, Дня повномасштабного вторгнення російських військ на територію України тощо, організовуються та провводяться семінари, круглі столи; військовоспортивні змагання, фестивалі-конкурси , виховні години і бесіди.

Використовуються інтерактивні технології: перегляд відеоматеріалів, віртуальних екскурсій та виставок; організація створення серії мотивувальних відеороликів, участь в акціях, флешмобах, конкурсах тощо. Постійно висвітлювються проведені заходи на сторінці у фейсбуці і сайті центру. При підготовці виховних заходів використовуються матеріали, що підготовлені Українським інститутом національної пам’яті.

Фото без опису

 

Фото без описуФото без описуФото без описуФото без описуФото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

В центрі приділяється достатня увага охопленню учнів позаурочною діяльністю. Саме залучення учнів до гурткової роботи сприяє вирішенню проблем превентивного виховання, попередження асоціальної поведінки. Педагоги активно залучають учнів до гурткової роботи. В центрі діє 21 гурток та 4 спортивні секції. Робота ведеться за такими напрямами: художньо-естетичний, декоративно-прикладний, мовний, інтелектуальний, технічний, фізкультурно-спортивний.

Фото без опису

Гуртковою роботою охоплено понад 70% учнів від загального контингенту. Учні центру постійно приймають участь в міських, обласних та міжнародних конкурсах; в міських, окружних та обласних спортивних змаганнях з футболу, волейболу, настільного тенісу, баскетболу, шахів та шашок.

Послідовність проведення заходів із здобувачем освіти, які схильні до пропусків уроків без поважної причини:

  1. Бесіда класного керівника та майстра виробничого навчання з дитиною(Обов’язковий запис в зошиті індивідуальних бесід з учнями та їх батьками).
  2. Виклик на бесіду батьків (лист батькам, зареєстрований в установленому порядку)
  3. Бесіда класного керівника та майстра виробничого навчання з батьками дитини. (Обов’язковий запис в зошиті індивідуальних бесід з учнями та їх батьками)
  4. Розгляд поведінки на засіданні Ради профілактики групи.(Оформлення протоколу)
  5. Бесіда на рівні адміністрації з дитиною та батьками (заступник директора, старший майстер, соціальний педагог, директор)
  6. Консультація практичного психолога (при необхідності)
  7. Відвідування за місцем проживання, складання акту обстеження умов проживання.
  8. Розгляд поведінки на засіданні Штабу профілактики або на засіданні педагогічної ради. (Оформлення протоколу)
  9. Лист батькам за місцем роботи, листи до сільської абе селищної ради. (листиреєструються в установленому порядку).
  10. Постановка на внутрішній облік.(Класним керівником або майстром в/н пишеться заява на ім’я директора про постановку на внутрішній облік, яка розглядається на засіданні Штабу профілактики або на засіданні педагогічної ради і виноситься відповідне рішення)
  11. Повідомлення в Службу у справах дітей та Ювенальну превенцію за місцем проживання дитини (для неповнолітніх). (Листи реєструються в установленому порядку).
  12. Повідомлення в Соціальну службу у справах дітей, сім’ї та молоді (для повнолітніх). (Листи реєструються в установленому порядку).

Постійно фіксувати роботу з учнями, які схильні до пропусків уроків без поважної причини в журналі з виховної роботи.

Корисні посилання

Класним керівникам:
teacher.at.ua - Поурочні, календарні, тематичні плани, розробки уроків, виховних заходів, статті освітньої тематики.
navigator.rv.ua - Мета проекту - знайти різноманітну інформацію з мережі Інтернет, каталог веб-посилань на ресурси освітньої тематики, матеріали підготовлені обласними бібліотеками.
www.teacherjournal.com.ua - Учительський журнал on-line. Ще більше від Видавничої групи "ОСНОВА".

Викладачам:

http://www.mon.gov.ua – сайт Міністерства освіти і науки.

https://proftekhosvita.org.ua – веб-портал професійно-технічної освіти

http://www.metodportal.net – все для підготовки до  уроків

http://trudove.org.ua - Трудове навчання

koncpekt.org.ua - Конспекти уроків, статті, роздуми.
i-kar-100.narod.ru - Реферати, розробки уроків, опорні конспекти
www.uroki.net - Метою даного сайту є допомога молодим вчителям у складанні поурочного та тематичного планування, сценаріїв різних свят, в розробці відкритих уроків з різних предметів, класних годин.
prezentcui.at.ua - Презентації з різних тем курсу.

 

Пам’ятка для батьків

1. Діти – основа сім’ї. У процесі виховання враховуйте індивідуальні особливості розвитку дитини.

2. Не ображайте, не бийте, не принижуйте дитину.

Пам’ятайте, навчання – це радість ( негативні емоції не сприяють засвоєнню матеріалу, вбивають бажання вчитися). Криком ви нічого не зміните.

3. Знайдіть час для бесіди з дитиною. Під час спілкування не реагуйте бурхливо, не засуджуйте, а будьте тактовними, толерантними у вираженні своїх суджень, думок. Намагайтеся контролювати режим дня дитини.

4. Пам’ятайте, що дитина – це ваше відображення ( грубість породжує грубість, крик – крик, а взаєморозуміння і доброзичливість – добро і злагоду в сім’ї ).

Запитайте себе: «Чи хочу я, щоб моя дитина була схожа на мене?»

5. Дитина – це цілий світ, сприймайте її як цілісну особистість, дорослу людину, яка має свої права ( на навчання, відпочинок тощо ) і певні обов’язки (вчитися, дотримуватись правил для учнів).

6. Якщо ви помітили, що у дитини «важкий» період, тоді підтримайте її.

7. Не віддаляйте дитину від себе – знайдіть час поговорити, зрозуміти, згадати себе в її віці, допоможіть, якщо потрібно, лагідним добрим словом.

8. Не шкодуйте ніжних слів, будуючи стосунки з власною дитиною.

9. Ви дали дитині життя, тож допоможіть зорієнтуватися у бурхливому морі життєвих подій.

Робота медіаторів в Слов’янському багатопрофільному регіональному центрі професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса

В межах проекту «Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації за принципом рівний-рівному та вирішення конфліктів мирним шляхом в закладах освіти Донецької та Луганської областей», який впроваджує Громадська організація «ЛаСтрада України» тренерами з числа учнів медіаторів зі служби порозуміння при підтримці педагогів медіаторів Дібрової Вікторії та Коптєвої Оксани провели навчання другого складу учнівучениць медіаторів-ровесників. Медіаторки центру провели анкетування, а потім тренінги по програмі «Базові навички медіаторамедіаторки служби порозуміння закладу освіти». По закінченню навчання 10 учнів медіаторів-ровесників другого складу СП отримали сертифікати.

На сьогоднішній час в центрі пройшли навчання 20 учнів-медіаторів, які працюють по залученню учнівської молоді до ненасильницьких методів комунікації, вирішення конфліктів мирним шляхом та популяризації медіації.

Медіація – крок до примирення.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора