A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Слов'янський багатопрофільний регіональний центр професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса

ВИХОВНА РОБОТА

    Організація виховної роботи у 2023-2024 навчальному році

(Витяг з Методичних рекомендацій НМЦ ПТО у Донецькій області "Щодо особливостей організації освітнього   процесу в ЗП(ПТ)О Донецької області  у 2023/2024 навчальному році ) 

В умовах воєнної агресії російської федерації в Україні національно-патріотичне виховання є одним із пріоритетних напрямів діяльності держави суспільства щодо розвитку національної свідомості на основі суспільно-державних (національних) цінностей (самобутність, воля, соборність, гідність), формування в громадян почуття патріотизму, поваги до Конституції Законів України, соціальної активності та відповідальності за доручені державні та громадські справи, готовності до виконання обов'язку із захисту незалежності та територіальної цілісності України. В роботі з національно-патріотичного виховання слід керуватися:  - наказом МОНУ від 06.06.2022 р. № 527 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України та визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641»;  - листом МОН України від 10.06.2022 р. № 1/6267-22 «Про деякі питання національно-патріотичного виховання в закладах освіти України». Звертаємо увагу, що стратегічні підходи до національно-патріотичного виховання дітей та молоді визначені в Указі Президента України від 05.2019 р. № 286/219 «Про Стратегію національно-патріотичного виховання». Постановою Кабінету Міністрів України від 09.10.2020 р. № 932 затверджено План дій щодо реалізації Стратегії національно-патріотичного виховання на 2020-2025 роки. Державну цільову соціальну програму національно-патріотичного виховання на період до 2025 року затверджено Постановою Кабінету Міністрів України від 30.06.2021 р. № 673.  

Виховна робота у центрі різноманітна. Традиційно проходять масштабні та цікаві культурно-масові заходи: "Моя країна – Україна", Свято першого дзвоника, День миру, День студента, конкурс "Ми шукаємо таланти", День відкритих дверей, День Соборності України, День Пам’яті героїв Крут, предметні та тематичні тижні (тиждень української писемності та мови, тиждень права, історії, математики, фізики, інформатики, географії, біології, іноземної мови, тощо), тематичні фотовиставки, Шевченківські дні, Спартакіада, День Козацтва, День Святого Миколая, Конкурс снігових фігур, свято "Масляна", День захисту дітей, Свято вручення дипломів, конкурси, виставки, флешмоби, тематичні вечори, зустрічі з учасниками ІІ світової війни та учасниками АТО, круглі столи, диспути, брейн-ринги, тощо, спрямовані на виховання гармонійної особистості.

У центрі приділяється достатня увага охопленню учнів позаурочною діяльністю. Саме залучення учнів до гурткової роботи сприяє вирішенню проблем превентивного виховання, попередження асоціальної поведінки.

Педагоги активно залучають учнів до гурткової роботи. В центрі діє 21 гурток та 4 спортивні секції. Робота ведеться за такими напрямами: художньо-естетичний, декоративно-прикладний, мовний, інтелектуальний, технічний, фізкультурно-спортивний.

Гуртковою роботою охоплено понад 70% учнів від загального контингенту. Учні центру постійно приймають участь в міських, обласних та міжнародних конкурсах; в міських, окружних та обласних спортивних змаганнях з футболу, волейболу, настільного тенісу, баскетболу, шахів та шашок.

Послідовність проведення заходів із здобувачем освіти, які схильні до пропусків уроків без поважної причини:

  1. Бесіда класного керівника та майстра виробничого навчання з дитиною(Обов’язковий запис в зошиті індивідуальних бесід з учнями та їх батьками).
  2. Виклик на бесіду батьків (лист батькам, зареєстрований в установленому порядку)
  3. Бесіда класного керівника та майстра виробничого навчання з батьками дитини. (Обов’язковий запис в зошиті індивідуальних бесід з учнями та їх батьками)
  4. Розгляд поведінки на засіданні Ради профілактики групи.(Оформлення протоколу)
  5. Бесіда на рівні адміністрації з дитиною та батьками (заступник директора, старший майстер, соціальний педагог, директор)
  6. Консультація практичного психолога (при необхідності)
  7. Відвідування за місцем проживання, складання акту обстеження умов проживання.
  8. Розгляд поведінки на засіданні Штабу профілактики або на засіданні педагогічної ради. (Оформлення протоколу)
  9. Лист батькам за місцем роботи, листи до сільської абе селищної ради. (листиреєструються в установленому порядку).
  10. Постановка на внутрішній облік.(Класним керівником або майстром в/н пишеться заява на ім’я директора про постановку на внутрішній облік, яка розглядається на засіданні Штабу профілактики або на засіданні педагогічної ради і виноситься відповідне рішення)
  11. Повідомлення в Службу у справах дітей та Ювенальну превенцію за місцем проживання дитини (для неповнолітніх). (Листи реєструються в установленому порядку).
  12. Повідомлення в Соціальну службу у справах дітей, сім’ї та молоді (для повнолітніх). (Листи реєструються в установленому порядку).

Постійно фіксувати роботу з учнями, які схильні до пропусків уроків без поважної причини в журналі з виховної роботи.

Корисні посилання

Класним керівникам:
teacher.at.ua - Поурочні, календарні, тематичні плани, розробки уроків, виховних заходів, статті освітньої тематики.
navigator.rv.ua - Мета проекту - знайти різноманітну інформацію з мережі Інтернет, каталог веб-посилань на ресурси освітньої тематики, матеріали підготовлені обласними бібліотеками.
www.teacherjournal.com.ua - Учительський журнал on-line. Ще більше від Видавничої групи "ОСНОВА".

Викладачам:

http://www.mon.gov.ua – сайт Міністерства освіти і науки.

https://proftekhosvita.org.ua – веб-портал професійно-технічної освіти

http://www.metodportal.net – все для підготовки до  уроків

http://trudove.org.ua - Трудове навчання

koncpekt.org.ua - Конспекти уроків, статті, роздуми.
i-kar-100.narod.ru - Реферати, розробки уроків, опорні конспекти
www.uroki.net - Метою даного сайту є допомога молодим вчителям у складанні поурочного та тематичного планування, сценаріїв різних свят, в розробці відкритих уроків з різних предметів, класних годин.
prezentcui.at.ua - Презентації з різних тем курсу.

 

Пам’ятка для батьків

1. Діти – основа сім’ї. У процесі виховання враховуйте індивідуальні особливості розвитку дитини.

2. Не ображайте, не бийте, не принижуйте дитину.

Пам’ятайте, навчання – це радість ( негативні емоції не сприяють засвоєнню матеріалу, вбивають бажання вчитися). Криком ви нічого не зміните.

3. Знайдіть час для бесіди з дитиною. Під час спілкування не реагуйте бурхливо, не засуджуйте, а будьте тактовними, толерантними у вираженні своїх суджень, думок. Намагайтеся контролювати режим дня дитини.

4. Пам’ятайте, що дитина – це ваше відображення ( грубість породжує грубість, крик – крик, а взаєморозуміння і доброзичливість – добро і злагоду в сім’ї ).

Запитайте себе: «Чи хочу я, щоб моя дитина була схожа на мене?»

5. Дитина – це цілий світ, сприймайте її як цілісну особистість, дорослу людину, яка має свої права ( на навчання, відпочинок тощо ) і певні обов’язки (вчитися, дотримуватись правил для учнів).

6. Якщо ви помітили, що у дитини «важкий» період, тоді підтримайте її.

7. Не віддаляйте дитину від себе – знайдіть час поговорити, зрозуміти, згадати себе в її віці, допоможіть, якщо потрібно, лагідним добрим словом.

8. Не шкодуйте ніжних слів, будуючи стосунки з власною дитиною.

9. Ви дали дитині життя, тож допоможіть зорієнтуватися у бурхливому морі життєвих подій.

Робота медіаторів в Слов’янському багатопрофільному регіональному центрі

професійної освіти імені П.Ф. Кривоноса

В межах проекту «Створення системи служб порозуміння для впровадження медіації за принципом рівний-рівному та вирішення конфліктів мирним шляхом в закладах освіти Донецької та Луганської областей», який впроваджує Громадська організація «ЛаСтрада України» тренерами з числа учнів медіаторів зі служби порозуміння при підтримці педагогів медіаторів Дібрової Вікторії та Коптєвої Оксани провели навчання другого складу учнівучениць медіаторів-ровесників. Медіаторки центру провели анкетування, а потім тренінги по програмі «Базові навички медіаторамедіаторки служби порозуміння закладу освіти». По закінченню навчання 10 учнів медіаторів-ровесників другого складу СП отримали сертифікати.

На сьогоднішній час в центрі пройшли навчання 20 учнів-медіаторів, які працюють по залученню учнівської молоді до ненасильницьких методів комунікації, вирішення конфліктів мирним шляхом та популяризації медіації.

Медіація – крок до примирення.

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора